Co wlać do Polarisa, czyli przewodnik po dedykowanych olejach i płynach

Zastanawiasz się nad wyborem odpowiednich płynów eksploatacyjnych do swojego Polarisa? Obawiasz się kosztownej pomyłki przy wymianie? Nie martw się. Przygotowaliśmy dla Ciebie ściągę, która pomoże Ci dobrać odpowiedni płyn do Twojego pojazdu.
Przeczytaj ten krótki artykuł aby dowiedzieć się więcej o płynach eksploatacyjnych w Twoim pojeździe.


Silnik:
Jakość oleju silnikowego ma istotny wpływ na kondycję tego kluczowego podzespołu Twojego Polarisa.
Konstruktorzy jednostki napędowej ProStar w Twoim pojeździe projektowali go do współpracy z konkretnymi olejami. Dlatego w ofercie mamy dwa rodzaje w pełni syntetycznych olejów do silnika:
Pierwszy to zapewniający pełną ochronę silnika w każdych warunkach Polaris PS-4 o lepkości 5W/50 ze specjalnymi dodatkami chroniącymi Twój silnik. Jeśli użytkujesz swój pojazd intensywnie, możesz być pewien, że zapewnia mu znakomitą ochronę.
Drugi z olejów, to full syntetyk Polaris PS-4 Extreme do ekstremalnego użytkowania o lepkości 0W/50 z dodatkami Moly Boost i ZDDP. Jeśli lubisz solidnie „przegonić” swoją maszynę, polecamy ten olej, który zapewnia pełną ochronę silnika nawet przy ekstremalnie wysokiej temperaturze oleju w silniku.
Niezwykle istotną rolę w utrzymaniu czystości oleju podczas jego codziennej pracy odgrywa filtr oleju. Tutaj również mamy dwie propozycje do zaoferowania. Chroniący w pełni Twój silnik oryginalny filtr oleju OEM Polaris lub stworzony do większych obciążeń filtr z serii Heavy Duty Parts Polaris.

Przedni dyferencjał:
Większość Pojazdów marki Polaris ma napęd na cztery koła realizowany za pomocą elektromagnesu znajdującego się w przednim dyfrze. Aby zapewnić mu prawidłową pracę, należy zastosować olej z odpowiednią ilością dodatków umożliwiających prawidłowe załączanie się napędu. Tylko Demand Drive Fluid z firmy Polaris zapewnia odpowiednie działanie tego układu.
Ten płyn stosujemy również w przypadku starszych pojazdów Polaris, które mają osobny zbiorniczek z płynem do załączania napędów. Stosujemy go wtedy zarówno do dyferencjału jak i do zbiorniczka od napędów.
Jedynym obecnie produkowanym pojazdem marki Polaris, w którym w przednim moście należy stosować inny płyn jest Polaris RZR Pro R. Pojazd ten posiada dyfer, który nie ma sprzęgła elektromagnetycznego, a dwie blokady. Pierwsza zapina napęd na przód, a druga blokuje mechanizm różnicowy. W tym modelu stosujemy olej, który jest stosowany w tylnych dyferencjałach. Celowo nie wpisujemy tu jego nazwy, bo uniknąć pomyłek. Znajdziesz go poniżej. Ważna rzecz: do przednich dyferencjałów Pro R nadaje się jedynie olej o najnowszym numerze seryjnym widocznym na grafice. Stosowanie środków o starszych numerach może grozić uszkodzeniem przekładni.

Tylny dyferencjał:
Jeśli Twój Polaris jest wyposażony w tylny dyferencjał niezintegrowany ze skrzynią biegów, to do tego rodzaju przekładni stosujemy środek smarny o nazwie Angle Drive Fluid. Jest to w pełni syntetyczny płyn odporny na bardzo wysokie temperatury, które panują we wnętrzu tej przekładni. Taki układ napędowy występuje w quadach o pojemności 1000 i RZR Pro R.

Skrzynia biegów:
Do skrzyń biegów we wszystkich Polarisach stosujemy AGL (skrót od Automatic Gearcase Lubricant).
Płyn ten opóźnia zużycie elementów takich jak łańcuchy czy tryby wewnątrz skrzyni. Zapewnia odpowiedni film olejowy na każdej powierzchni. Zwłaszcza w zintegrowanych skrzyniach z dyframi pojawia się wysoka temperatura, przy której AGL nie traci swych właściwości smarnych.

Układ chłodzenia:
Silniki większości Polarisów narażone są na wysokie temperatury. Intensywne użytkowanie, nierzadko „zabetonowana” błotem chłodnica i sama konstrukcja silnika sprawia, że bardzo często temperatura płynu chłodniczego w układzie osiąga wartości, przy których zwykły płyn samochodowy wrze. Dlatego do ochrony silnika Twojego pojazdu należy stosować tylko wysokotemperaturowy płyn chłodniczy Polaris Anti-freeze, który zapewni jej odpowiedni poziom. Anti-freeze chroni kluczowe elementy silnika przed korozją. Podczas mrozów jego parametry chronią silnik przed zamarznięciem (-37 stopni C).

Układ hamulcowy:
Układ hamulcowy pojazdów Polaris odgrywa kluczową rolę w bezpieczeństwie użytkowania pojazdu. Dlatego tak ważną jest okresowa wymiana płynu hamulcowego. Tylko markowe środki pozwolą na pracę podzespołów układu hamulcowego na poziomie nowego pojazdu. Dlatego do układu hamulcowego pojazdów Polaris rekomendujemy stosowanie wysokiej jakości płynu DOT 4 firmy Polaris.

Wszystkie oleje możesz zamówić u nas w firmie. Kupując u nas masz pewność, że otrzymasz oryginalne środki najwyższej jakości z ostatniej dostawy.
Ściągę możesz pobrać TUTAJ

Pozdrawiamy,
Ekipa ATVteam.pl